Daimonji

12 mars 2017, Guest House Light; 15°C, klart

Jag har länge beundrat Daimonji berget från mitt fönster i Richard's House och ända sen jag hörde att det är lätt att bestiga har tanken om att kliva upp själv lekt i mina tankar. Med min sista dag i Kyoto för en stund häröver, kändes det som ett passligt dagsprogram. Planen var att få så trötta ben att de gärna sitter stilla hela dagen i morgon då jag skall sitta i bussen till Tokyo i alltför många timmar.

För att det här var någonting jag gjorde ensam (jag har kommit underfund med att jag oftast har roligast ensam och bättre kondition eller vi ska säga uthållighet när det kommer till att gå jämför med de flesta andra här - inget illa menat), bestämde jag mig för att ändå ta med mina vänner med att snapchatta hela upplevelsen. Det gick suveränt för då jag startade klockan 10 japansk tid, låg alla ännu och sov i Finland och skulle inte vakna förrän jag redan stod på toppen av berget klar med mitt äventyr. 

Stigen upp till Daimonji börjar vid Ginkakuji templet. Jag hade läst att rutten upp endast tar 30-40 minuter och hade absolut inget annat för mig, så jag bestämde mig med att börja med att gå till templet. Det skulle ta mig 1 timme 24 minuter, men jag tror det tog mycket längre. Dels för att jag gick lite långsammare då jag snapchattade och dels för att jag stannade vid Kamogawa för att fota. 



ingen läser de här så lika bra kan ja lägga ut de redan som halvfördigt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar