26 september 2016, Richard's House; 27°C & mulet

Min goda sömnrytm har börjat sämrats kväll för kväll. Då jag i förrgår gick och sova kl. 2 fick jag inte sömn förrän kl. 3 igår natt. Som tur har jag inte haft några tidiga morgnar att ta stress över och jag sov så sent som till kl. 9. Under natten hade jag fått ett meddelande från japanska tjejen som vill träffas som jag tog en god tid på mig att svara på, för hon skrev både på svenska, japanska och engelska och hennes svenska var felfri så jag måste dubbelkolla min japanska.

En stund senare gick jag för att kolla resultaten för Advanced Registration. De var upplistade på en vägg i ett klassrum i Kofukan. Jag hittade genast mitt namn under kursen för arkitektur, jes! Sen var det bara att i rädsla leta fram mitt namn annanstans, men det hittade jag inte. Huh! Tyvärr blir det ingen ikebana för min del, men åtminstone får jag gå en annan cool kurs och så sparar jag 16 000 yen.

På vägen tillbaka hem stötte jag på Darcy, som frågade mig hur kursvalen skulle skrivas upp på blanketten. Jag lovade hjälpa henne och någon timme senare kom hon in på mitt rum där vi fyllde i blanketterna tillsammans.

Jag kommer att ta 10 kurser general japanska för nivå 2, japanese language seminar A, nihon no bunka tokkou A för nivå 2 (och 3) samt tradition and art in japan. Tillsammans blir det exakt 15 lokala studiepoäng.

Senare på kvällen gick jag också och hjälpa Rei med blanketten. Efter det hängde jag med henne och Anna som hade börjat titta på Stranger Things. Vi såg ett och ett halvt avsnitt varefter klockan var 22 och läggdags. Jag tror jag lyckades få sömn kring kl. 23 så yay progress!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar