Exakt 6 månader!

8 mars 2017, Kyoto; 10°C

Nu har jag varit i Japan exakt ett halvår, 6 månader eller 181 dagar! Jag skulle inte ha insett det själv om inte Anna skulle ha gjort ett inlägg om hur hon nådde samma milstolpe igår. Så tiden går.

Jag kan ärligt säga att det här har varit bland de allra bästa besluten jag gjort i mitt liv. Jag har inte ångrat en sekund och det har inte gått en dag då jag inte skulle ha känt mig lycklig. Även om jag inte har känt mig värst olycklig har jag inte kunnat kalla mig själv lycklig och menat det till 100% på länge.

En orsak att jag kom hit var för att få en paus från stressen jag upplevde i Finland. Från mina studier, från mina framtidsplaner som borde göras och verkställas. Från mitt liv som borde formas och bli så bra. Det var överväldigande och jag ville tänka på annat istället. Ett utbyte var det perfekta valet. Jag fick min paus och på samma gör jag någonting som bygger på min framtid och mig som person, men som inte känns så jobbigt och allvarligt. Jag får ett halvår till mina hobbyer, som jag gör om till studier och livserfarenhet.

Komiskt nog spenderade jag dagen med att anlända till Kansai International Airport och fortsätta därifrån med tåg till Kyoto. Det kändes ganska sött och på samma lite sorligt, då jag nästa gång, inte om en alltför lång tid, skulle återvända till flygfältet för att resa hem.

I och med att det inte är så länge tills jag återvänder till Finland och kommer att skriva ett annat inlägg om vad som utbytet har gett mig tror jag att jag avslutar här med en sista mening. Jag är verkligen tacksam över att ha fått den här upplevelsen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar