Vaccineringar

21 mars 2016, -3°C & kallt och klart

Ungefär två veckor sedan, väl mycket senare än vad alla läkare och sjuksköterskor rekommendera, ringde jag åt min hälsostation efter mitt vaccinerings kort. Hon jag talade med printade ut kortet och lämnade det vid hälsostationens reception för mig att gå och plocka upp. När jag senare gick efter kortet, kom det med en hälsning som påpekade att mitt stelkrampsvaccin gått ut år 2014…

Jag vet, jag vet, jag är urusel när det gäller att ta hand om min egna hälsa.

Idag ringde jag åt studenthälsan och beställde tid för att förnya vaccinet. Jag frågade också om vaccin gällande utbytet och riktades mot studenthälsans reserådgivning. De har en blankett på deras hemsidor, där de frågar allmänt om vart man planerar resa och för hur länge, samt vilka vaccin eller medicinska tillstånd man har. Efter att man fyllt i och skickat in den, kommer de att kontakta en via mail, så jag blir och vänta på det nu.

Dagens färgklick är blå så som SHVS hemsidor





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar