E-postande

21 december 2015

Enheten för internationella utbytet (med andra ord Raisa som har koll på allting som gäller Japan) svarade genast samma kväll på mitt mail. Hon sa det jag hade fruktat, dvs. man skall koncentrera sig på varför man vill till Doshisha i motivationsbrevet. Det innebär att jag nu kommer att fortsätta med att göra en mind-map där jag hittar på skriver ner alla orsaker jag har, varefter jag kan planera och skriva ett utkast, före jag sätter mig ner för att skriva den slutgiltiga versionen.

Idag fick jag även äntligen svar från min gamla japanskalärare, Pia. Hon ursäkta sig med att ha haft fullt upp med tenter att rätta, vilket jag kan förstå och hade lite misstänkt (alla har bråttom och fullt upp så här vid jul). Tur nog hann hon ändå svara före jul och jag behöver inte stressa över lovet. Hon föreslog att jag skulle få blanketten efter den 18 januari, då hon dessutom återigen har ett officiellt arbetskontrakt vid universitetet. Det går bra i och med att det endast är en blankett att plocka upp för min del.

Jag skickade även mail till Heikki idag, ifall han kunde skriva rekommendationsbrevet åt mig. Han har professorstitel och han drar t.ex. utskottet för växtbiologer som jag nyligen blev medlem i, så jag är på god fot med honom. Han lär ha bra koll på sin mail, så jag väntar mig få ett svar som snarast. Efter det har jag alla tidskrävande uppgifter under kontroll, med läkarbesöket, bedömningen och rekommendationen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar