Den första ansökningen

Det första ansökningsskedet var ganska stressigt med mycket pappersarbete. Jag befann mig i ett hav av kursutbud här och där, dels på engelska, dels på japanska och studieplaner som så småningom fick form. Jag fick fiska efter underskrifter och stämplar och så måste jag skriva ett riktigt, riktigt bra motivationsbrev. Ändå kommer det inte att vara nåt i jämförelse på vad som väntar i horisonten. Speciellt då man söker till Japan lär det finnas mycket triviala papper och intyg man skall ha. Dessutom ska allting ske inom en relativt kort tidsram, då vi måste börja redan i december och ha allting klart inför februari?

Jag hoppas alla som sökte kollar sin mail ofta och inte är bortresta utan tillgång till internet. Vi har endast sju dagar på oss att acceptera eller avstå från platsen vi fick. Tar man inte emot platsen under den tiden tolkas det som ett avstående.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar