Dom andra

16 december 2015

Även om jag börja den här veckan med en nöjes-kryssning till Sverige tillsammans med mina väninnor är jag så pass ansvarsfull att jag kollar min e-post dagligen. För ett par dagar sen fick jag mail av Joonas. Han berätta att han också är på väg till Doshisha och undra ifall jag och Anna (som båda är inlagda som studerande på Circulus där han hitta oss), skulle vara intresserade av att hålla kontakt. Nu har vi en gemensam Facebook grupp.

På gruppen presenterade vi oss själva: Joonas studerar Asienstudier och Anna studerar databehandling i Gumtäkt. Som någon som studerar i Vik, är det trevligt med sällskap från någon som håller till i Gumtäkt, medan någon som håller på med Asienstudier var väntad (och önskad i och med att han säkert har en djupare inblick i vad det riktigt är vi tar oss in i).

Det var en jätte bra idée av Joonas att börja hålla kontakt redan nu. Jag hoppas vi kan hjälpa varandra med våra ansökningar, hålla motivationen uppe och påminna varandra om sånt som lätt glöms bort. Som vaccinering (mot japansk encefalit)… Vilket var vad de talade om i gruppen medan jag drack cocktails till havs…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar