Tidsbeställning

16 december 2015

SHVS (studenternas hälsovårdsstiftelse) är bra på att skrämma mig.

Jag ringde dem redan förra veckan för att boka en tid för hälsoundersökningen och hälsointyget. Då fick jag höra att det ser ganska dåligt ut, vilket omedelbart gjorde mig helt stel i kroppen. Hade alla tider redan bokats? Var jag för sent ute nu, då jag väntat en hel vecka innan jag ringde dem? Lyckligtvis fortsatte damen jag talade med med att hon inte ännu ser tiderna inför nästa år, och att jag skulle ringa tillbaka nästa vecka, t.ex. på tisdagen. Igår var det tisdag men då var jag på kryssning i Sverige (hehe :P). Hem kom jag en halv timme sen och det första jag gjorde var att ringa studenthälsan. Jag berättade att hela min ansökan skall vara klar i februari och den här gången får jag höra att det blir lite tajt. Hjälp! Jag borde ha ringt tidigare! Har alla tider redan gått åt för andra ansökanden? …Men nej, hon säger att det är först den 2 februari de har följande lediga läkartid, vilket jag berättar att nog passar mig då ansökan behöver vara klar först den 22:a.

Före man slipper på en läkarundersökning och för att fotografera sina lungor på tuberkulos och annat trevligt, skall man gå till/via en hälsovårdare. Det fick jag överraskande nog tid för till imorgon. Nu känns det skönt då jag fick börja på den kanske mest tidskrävande och tidsbundna bilagan av mitt ansökningspaket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar