Min resa börjar

30 november 2015

Idag började min morgon långsamt och lugnt. Jag har inte mera föreläsningar för i år, utan kan ta min tid med de arbeten jag ännu har kvar hemma. Med en så lugn morgon som jag hade, var jag nära på att glömma kolla min mail överhuvudtaget trots att jag väntat på denna måndag med pirr i magen hela förra veckan. Idag, den 30.11.2015, är det nämligen en månad sen sista ansökningsdagen för ett utbyte till Asien - vilket betyder att det nu är dags för resultaten!

Det var plötsligt som tanken slog mig igen och tre sekunder senare hade jag min mail uppe. Jag ser att jag har fått ett nytt meddelande:

"opiskelijavaihdon valintapäätös: myönteinen päätös"

Vid det här laget var den enda tanken jag hade “tack och lov berättade de resultaten redan i ämnesfältet”. Själva meddelandet var inte värst informations rikt, men 10 minuter senare får jag följande från Mobility-Online-systemet. Det bekräftade bl.a. att jag fick plats vid Doshisha University, vilket var mitt första val. Nu har jag en vecka på mig att ta emot min plats och lägga till mina bankuppgifter till sidan i fråga. Sedan gäller det att vänta i en vecka för fortsättningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar