Antagningsbrevet ankom

25 maj 2016, Houtskär, 10°C, 9m/s & mycket blåsigt. Så blåsigt att man inte vill hamna ro hem då bensinen plötsligt men ändå väntat tar slut och man är ute till havs…

För att fortsätta trenden med dagliga nyhets mail, fick jag ett idag om att antagningsbrevet från Doshisha nu har kommit fram. Till internationella utbytets kansli. I Helsingfors. Varifrån jag kan gå efter det må-fre kl. 12-15. Joo dehäran… Tur nog erbjuder de även att skicka det med posten hem till en. Normalt skulle jag själv gå efter det. Som andra val skulle jag be dem skicka det hem till mig. Nu är jag inte säker på hur brådskande saker som finns i brevet, ifall jag borde be dem posta det till föräldrarna som kan skanna innehållet åt mig… Jag kanske ska ta och fråga Raisa…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar