“Har du tuberkulos?” 'Nej' “Har du malaria?” 'Nej' ”Har du psykos?” 'Nej'...

2 februari 2016, 1°C

Den andra februari… javisst; Det efterväntade läkarbesöket!!

En ny dag och en ny tidig morgon. Jag vaknade före väckarklockan ringde då jag stressade så mycket över att vakna och vara på rätt plats i rätt tid. Morgonen gick ändå lugnt och jag var framme i god tid med 8:ans spårvagn. Först hämtade jag resultatet från lungbilderna: Ett papper där det står att både mitt hjärta och mina lungor är friska! 

Jag hade gott om tid på mig att vänta utanför läkarrummet

En stund senare tog min läkare, Tiina, emot mig och började snabbt fylla i hälsointygs blanketten. Hon berättade att min blodtyp är A Rh+ (de visste jag ju med mina awesome biolog-kunskaper och slutledningsförmåga!). Sen frågade hon mig hur lång jag är och jag pekade hastigt på post-it lappen med värdena hälsosköterskan hade gett med mig. Läkaren berömde henne och sa att det är så trevligt med skötsamma sköterskor. Det håller jag med om! (^∀^ )

Det ända läkaren undersökte var min syn (som var bra) och så lyssnade hon på mitt hjärta och mina lungor (som också var bra! \(^∀^ )/ ). Hörseln och talet märkte hon av utgående från det vi pratade. Eventuell medicinering och tidigare sjukdomar frågade hon helt enkelt om av mig. Så markerade hon jo i rutan huruvida hon rekommenderar mig till utbyte eller inte ・: \( ^∀^ )/ ゜・*:・☆

まだ 一歩 近いです
Av någon anledning reserverar jag alltid mentalt 0,5-1 timme för dylika besök, men det tog ju inte mer än 10-15 minuter. Jag hade planerat att fortsätta direkt till Verkkokauppa för att ta passfoto för 1€, men då jag från Tölö kommer rakt och snabbt till Vik och klockan inte var mycket, insåg jag att jag borde gå på min föreläsning istället. Så satte jag näsan mot Vik, hann nästan i tid till min föreläsning där jag lyssnade på saker om modeller jag redan vet, åt, slösade bort tid på att undersöka skannern i Viks bibba, innan jag insåg att jag behöver ett kopieringskort för att använda dem och jag orkar då verkligen inte skaffa något sådant, utan väntar med skannandet till veckoslutet i samband med ett besök till Drumsö istället.

Någon timme senare hoppade jag igen på 8:an, läste på japansk grammatik under resan vilket ledde till att jag inte alls tänkte på vart jag var på väg och hamnade till någon annan del av Busholmen än var Verkkokauppa ligger. Med litet yrande nådde jag ändå fram och fick mina bilder.

Det var dagens utbytes-utfärder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar