I ett föregående inlägg…

… sa jag att att jag skulle skriva på essän följande dag. Det gjorde jag nästan! Jag skrev ett utkast på svenska men när jag skulle börja översätta det insåg jag att det finns helt för mycket grammatik jag glömt bort. Därmed bestämde jag mig för att läsa igenom mina gamla läroböcker och anteckningar före jag fortsätter med skrivandet. Fint! Enda problemet var att alla mina böcker låg kvar på Drumsö… Nå, jag hälsade på under veckoslutet för att hämta mina böcker mm. och insåg att jag nog skulle ha haft min mapp med alla pappren i Majstranden, eftersom det jag gjorde på Drumsö var att fylla i alla ansökningspapper. Under den proceduren kom jag ihåg hur Pia nån gång rättat till sättet jag skrivit mitt efternamn på med katakana i en essä och jag ville dubbelkolla det. Och ja, vi behöver skriva våra hela namn med katakana på en del blanketter…




Hursomhelst, tog det inte så länge att fylla i alla papper. Kanske en halv timme? Det svåraste var att välja och rangordna elevhemmen vi kommer att få bo i. Jag gjorde mina val utgående från vilka ställen har kortast väg till Doshishas campus gåendes. Som andra kriterie hade jag faciliteter. Det finns ganska lite information om de olika hemmen, men jag hittade ett bloginlägg från någon som bodde i och berömde Richard’s House och berättade att det är populärast tack vare det nära läget till campus och egna badrum och kokvrån i rummen.

Vår Facebook grupp har varit aktiv på sistone och jag och Anna har identiska rangordningar med Richard’s som första val. Hoppas vi båda slipper dit!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar