Inlämnat!

15 januari 2016, varmt och klart

Jag var just till enheten för internationellt utbyte vid huvudbyggnaden för att lämna in mina ansökningspapper till Raisa, som endast har mottagning där måndagar kl. 12-15.

För att hinna till kl. 12 måste jag skynda iväg tidigt från min kurs i Vik (tur nog var det svamp mikroskopering på gång och jag hann se alla strukturer). Väl vid studentservicen tog jag min kölapp och såg till min fasa att det var tre före mig i kö. Och vad det tog evigheter! Jag väntade ungefär i en halv timme innan det blev min tur och när jag väl presenterade mig och mina papper till Raisa undrade hon bara hur jag är en vecka i förväg och konstaterade att hon inte tittar igenom ansökningen förrän hon fått alla sökandes och kan gå igenom dem alla på en gång. Jag hade inte heller några frågor gällande mina papper så lika bra kunde jag ha gett dem till någon annan senare under veckan också. Nu blev jag nämligen sen till min följande föreläsning som jag måste återvända till Vik till. Dock var det inte så farligt då det var franska och alla gjorde på sina egna uppgifter då jag kom på plats ungefär 20 minuter efter att det börjat.

Även om jag hade en lite tajt dag med tidtabellen ångrar jag inte hur jag skötte det här. Det är väldigt skönt att ha det undan nu. Jag ville dessutom lämna in allt en vecka tidigare, ifall jag skulle ha gått miste om nåt, men Raisa försäkrade mig om att ifall det uppstår krångel i form av fel eller bristfälliga papper och bilagor finns det tid att sköta och rätta till det senare också. Därför var den här deadlinen 22.2 så tidig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar