Klart vaccinerad!

9 augusti 2016, Drumsö; 18°C & molnigt


Nu blev jag just vaccinerad mot hepatit och japansk encefalit för andra gången. Jag gick till Drumsö Hälsostation för det, för att få informationen på mitt vaccineingskort, eftersom om den inte skulle stå där skulle jag gråta i framtiden över hur jag inte kommer ihåg vad jag har tagit och när.

Till min glädje frågade hon jag hade tid hos när jag tagit de tidigare doserna och när jag tagit stelkrampsvaccinet för att anteckna dem!

Visiten tog 7 minuter allt som allt och den här gången såg jag sprutorna. Det var nåt som blev och störa mig efter förra gången, nämligen hur de är packeterade. Inte att jag skulle ha sett på när hon sticker mig, det kan jag inte tåla ännu heller!

Nu gäller det att komma ihåg att ta den tredje dosen för hepatitvaccinet genast då jag kommer tillbaka från Japan…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar