Reseförsäkring

9 augusti 2016, Drumsö; 18°C & molnigt

Det är någonting som jag har totalt ignorerat. För det är jobbigt. Nu med endast en månad kvar inser jag att det börjar vara dags att seriöst ta i med det också. För att göra saker så enkelt som möjligt ringde jag Aktia, som jag har min hemförsäkring hos och bad dem om en. Servicen var snabb och enkel. De har ett system för längre resor och allt som allt kommer det att kosta mig 400€ för mina 7 månader. De skickar papper hem till mig att fylla i och efter det tar det ungefär två veckor för dem att behandla min försäkring. Hoppas det går så smidigt som det verkar. Jag orkar då inte börja jämföra priser och eller börja med någon anbudstävling. Jag nöjer mig med det här! 

(Det här ska ni som kommer hit för att få tips nödvändigtvis inte ta efter i).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar