Det absolut konstigaste...

...jag stött på här hittills är hur min telefons kamera plötsligt hade ljud för sig en timme efter att jag bytt till det japanska simkortet och satt på restaurang och fotade min mat (jo då!). Först trodde jag inte ljudet kom från min kamera men jag tog ett par bilder och ljudet matchade alla så jag insåg att de måste ha varit min telefon de kommer ifrån. Troligen ändrades mina inställningar efter att jag bytte simkort (även om telefonen konstant var i tystläge).

Nu, väl hemma igen, vill jag ha bort ljudet. Men jag hittar inte var jag skall göra det. Jag googlar och internet föreslår att jag skall ladda ner en app som jag får ljudet bort med på min Samsung telefon. (Att hamna skaffa en app för att kunna ha fler än ett språk var jävligt nog, tro inte ens att jag skulle göra någonting sådant, speciellt då jag har kunnat få ljudet bort genom att sätta min telefon i tystläge!). Googles förslag nummer tre är en forum diskussion där en person påstår att med dnas telefoner kan man få ljudet bort med volymknapparna och genom att ställa in telefonläget.

Vad. I. All. Världen.

En sån extremt liten och fjuttig funktion. Hur i all världen ska det fungera på det här sättet? Låt mig fota min mat i fred! Låt mig få ta mina tjuvfoton på allmänna platser, i skolkorridorer och resandes med kollektivtrafiken.

Mitt liv är förstört.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar